Läs mer och beställ HBO! Sofia, på en liten bit av världen -

filmtime

Hallå på er!
Är det någon som har ett bra förslag på någon bra film? Jag ska nämligen ha filmkväll här hemma ikväll tillsammans med några kompisar. Men det var jättesvårt att hitt någon bra som ingen av oss redan hade sätt. Det blir ju så när man är många.
 
Vi funderade först på Dark Shadows. Ni vet den när Johnny Depp är vampyr och släppas ut från en kista om han har varit inlåst i, i 200 år. Han hamnar då i 70 talet och ska göra sin familj som fortfarande finns kvar stenrik och mäktig, men samtidigt är det en häxa spelad av Eva Green göra allt för att förstöra de för honom. Det var föresten hon om såg till att han hamnade i kistan från första början. Andra skådespelare är bla  Michelle Pfeiffer, Helena Bonham Carter och Bella Heathcote.
Denna filmen är så bra så den kan man se hur många gånger om helt utan några som helt problem. Så det kanske blir den ikväll: )
 
Sedan funderade vi också på The Librarian. Den handlar om en kille som söker jobb som bibliotekarie. Men det han inte vet när han söker jobbet är att det i bibloteket finns massa ovärderliga konstskater. Hans jobb är nu att skydda dessa från folk som vill sno dessa. Men naturligtvis blir en av dessa stulen. Denna del kan ge den som har den kan få full makt över världen, om man nu har de två sista bitarna av detta spjut som har blivit stulet. Så nu ska han då tillsammans med en tjej försöka hitta de två sista delarna av spjutet. Skådespelare i filmen är bla Noah Wyle från Cityakuten,Sonya Walger och Kyle MacLachlan. Jag har sätt denna filmen en gång tidigare, men jag kan tänka mig att se den igen. Det är liksom lite Indiana Jones still över den.
 
Om det är någon som har något mer förslag får ni gärna höra av er. Jag tar emot alla förslag för det kommer ju fler filmkväller framåt i tiden spår jag här i min kula just nu haha.
 
Ne nu ska jag iväg och köpa frukt, popcorn och dricka tills ikväll. Det kommer att gå åt lite då vi är många. Ha det bra vi hörs senare.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0