Läs mer och beställ HBO! Sofia, på en liten bit av världen -

Hemma igen..

Men tja!
Nu är jag hemma igen efter en tid på Rhodos. Jag tänkte att eftersom jag inte har bloggat på ett tag så kan jag ju göra det därifrån, måste ju ha massa att blogga om, men tror ni att internetuppkoplingen funkade? Svar nej. Så jag tar och skriver lite här nu.  

Jag tar och börjar med iskaffet som enligt alla skulle vara något fantastiskt som var väldigt populärt, det talade tjejen i kassan om, att detta var "väldigt populärt just för att det var kallt, när det är så varmt vill ingen ha varmt kaffe". Jo jag vill. Det är la bra med kall dryck men jag önskar att jag kunde lägga till drickbart på cheklistan.  För det här kalla kaffet om jag ska beskriva det var kallt kaffe med is och mjölk. Och ja det var lika vidrigt som det låter. Och detta gick alla runt och drack, jag fattar inget. Tack och lov så fanns det kaffemaskin på hotellet. 

Tack och lov för vanligt hedligt kaffe

Grekerna värkar desutom inte ha förstått att det är en bra idde att ha uppsikt över ungarna! Det var lösspringande ungar överallt, på stranden, i stan, vid polen, överallt. Jag fick tillsist försöka att glömma detta för jag blev ju dönervös. Greklands gator är ingen trygg plats för barn, jag tror inte att en ända grek skulle klara uppkörningen här i Sverige, de kör ju som jag vet inte vad! Och på en strand med massa människor kan små barn lätt försvinna. Detta gjorde som sagt mig dönervös. Desutom skulle ungarna behöva en odentlig dos med pedagogisk uppfostran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0